Som tillskott till sina 88 butiker, närvaro i 76 Åhlénsvaruhus och en webbshop i egen regi, öppnar The Body Shop fyra nya butiker under hösten 2015. Med en kombination av nytänkande design, exklusiva material och naturbilder, skapar Pulse Sensation-butikerna en boutiqueinspirerad, varm och välkomnande atmosfär, för att inspirera och väcka intresse att få lära sig mer om företagets historia, dess produkter.
– Vi kommer att öppna fyra nya butiker under hösten, och ligger i förhandlingar om ytterligare två lägen i Stockholm, så totalt kan vi landa på sex nya butiker innan årsskiftet. Bland de fyra nya butikerna så är enheten i skandinaviens största köpcenter Mall of Scandinavia den som sticker ut mest. Den blir en av våra största butiker i Sverige hittills, med 79 kvadratmeter shopping med vårt senaste inredningskoncept och en ny typ av växtbeklädd fasad som vi inte har testat tidigare.
– The Body Shop har haft en fantastisk tillväxt på den svenska marknaden sedan etableringen 1979, men sällan har vi haft en expansionstakt som denna. Vi upplever en stor efterfrågan efter etiskt framställda skönhetsprodukter och den unika shoppingupplevelse som våra butiker erbjuder, något som är mycket glädjande, säger Cecilia Sahlin, VD för The Body Shop Sverige.
Etableringsplan The Body Shop Höst 2015
Valbo, Gävle Öppnar 1 oktober
Burlöv, LundÖppnar i slutet av oktober
Mall of Scandinavia, SolnaÖppnar 12 november
Bergvik, Karlstad Öppnar i slutet av november
The Body Shop är en av Sveriges ledande butikskedjor inom skönhet. Ett etiskt varumärke som tar ställning mot orättvisor och verkar för rättvis handel, för mänskliga rättigheter och för att skydda planeten.