Det nya ombordmagasinet får en utgivningstakt på 10 nummer per år och ersätter de två nuvarande titlarna GRIP och Paus ombord. Upplagan ligger runt 15 000 exemplar/utgåva och når BRA:s 200 000 resenärer varje månad. Den kommer att finnas på samtliga flygplan och lounger i BRA:s linjenät, som täcker hela Sverige.
– Det nya ombordmagasinet är en viktig kommunikationskanal till våra kunder. Vi letade därför efter någon som kunde ta ett helhetsgrepp och göra ett magasin som inte är ett traditionellt ombordsmagasin utan i stället berättar om våra kunders vardag och speglar vår lokala närvaro i Sverige, säger Johan Kvist, strategi-och affärsutvecklingschef hos BRA.
Make Your Mark är traditionellt starka inom retail, med kunder som NK, Stadium, Lidl, Lagerhaus, Rusta, Steen & Ström och MQ, men arbetar också med allt från Karolinska och Formex till Unionen och Försvarsmakten över hela spektrat från print till digitalt och film. Det senaste året har byrån blivit allt starkare inom resebranschen, med kunder som Strömma, Club Eriks, Ölvemarks Holiday och BRA. Läs mer om det senaste inom flygbranschen hos alltomflygresor.nu, de skriver om nyheter inom flygresor och flygbolag.
– Med detta skulle man kunna säga att det blir ett av landets största resemagasin, men vi vill vända lite upp och ned på vad ett ombordmagasin kan vara, säger Kjell Häglund, editorial director på Make Your Mark.
– Det nya ombordmagasinet är en viktig kommunikationskanal till våra kunder. Vi letade därför efter någon som kunde ta ett helhetsgrepp och göra ett magasin som inte är ett traditionellt ombordsmagasin utan i stället berättar om våra kunders vardag och speglar vår lokala närvaro i Sverige, säger Johan Kvist, strategi-och affärsutvecklingschef hos BRA.